>
sk

O značke CASE Construction

História značky CASE siaha až do roku 1842, kedy ju založil vynálezca Jerome Increase Case v meste Racine v štáte Wisconsin, USA. Môžeme teda bez preháňania povedať, že sa jedná rýdzo o americkú značku. V oblasti stavebných strojov začala firma pôsobiť v roku 1912, kedy predstavila svoje prvé parné valce a grejdre. Značka CASE má rovnako aj zásluhu na vynáleze rýpadlo-nakladača, hoci sa k jeho vynálezu hlási aj konkurenčné JCB. Treba tu spresniť, že história „Construction King“, ako je rýpadlo-nakladač značky CASE nazývaný, siaha až do päťdesiatych rokov minulého storočia, presnejšie do 26. februára roku 1957, kedy predstavila firma CASE vôbec prvý plne integrovaný rýpadlo-nakladač na svete označený ako Case 320 a udala stavebníctvu nový smer. Vďaka tomu bol J. I. Case uvedený roku 2008 do siene slávy ako „otec rýpadlo-nakladača“. Nešlo teda o obyčajné prídavné zariadenie v kombinácii s traktorovým nosičom, ako tomu bolo u značky JCB.
Ďalším míľnikom je rok 1969, kedy značka CASE vyrobila svoj prvý šmykový nakladač nazvaný Uni Loader. Tu si nepripisuje prvenstvo, pretože vôbec prvý šmykom riadený nakladač vynašli bratia Cyril a Louis Kellerovci v Rothsay v Minnesote roku 1957. Treba však zdôrazniť, že takisto šmykový nakladač je výrobok amerického pôvodu a tie najlepšie a najspoľahlivejšie šmykové nakladače sa vyrábajú práve v USA. Nie je tomu inak ani u značky Bobcat, ktorá je síce vnímaná ako český výrobca, ale samotná výroba väčšiny modelov bola zachovaná vo výrobných závodoch v USA.

Mýty a povery

Mohli by sme predstavovať jednotlivé prvenstvá dosiahnuté značkou CASE za celé dlhé obdobie, ale verte, že by to bolo na veľmi dlho vzhľadom na to, že portfólio jej produktov je široké. Čo by sme ale radi uviedli na správnu mieru je osveta o značke, pretože mýty, ktoré kolujú medzi tuzemskými mechanikmi stavebných strojov, sú mnohokrát vytrhnuté z kontextu, alebo sú s obľubou používané v konkurenčnom boji o zákazníka:
 
  1. Je to taliansky výrobca! Odpoveď: „Nie je to tak úplne presné. Áno, koncern CNH Industrial je finančne kontrolovaný talianskou investičnou spoločnosťou Exor, ktorá patrí rodine Agnelli, ale výrobné závody má po celom svete. Bolo snahou presunúť výrobu časti pásových rýpadiel do Talianska, bližšie európskemu trhu, ale v roku 2020 sa presunula ich výroba späť do Japonska, v prípade časti mini-rýpadiel do výrobných závodov v Južnej Kórei. Kvalita výrobkov je teda porovnateľná s ostatnými konkurenčnými produktmi a obava z toho, že môže byť kvalita výrobku z talianskych závodov horšia je len predsudkom.“
  2. Case? Tí vedia len o poľnohospodárstve! Odpoveď: „Rovnako to nie je úplne presné. Áno, koncern CNH Industrial má vo svojom portfóliu aj techniku značiek určených pre poľnohospodárov (Case IH, Steyr, New Holland Agriculture), ale jeho portfólio značiek funguje v mnohých odvetviach - ako stavebníctvo (Case Construction Equipment, New Holland Construction, Iveco, Astra) , tak v oblasti bežnej aj špecializovanej dopravy (Iveco Bus, Heuliez Bus, Magirus, Iveco Defence Vehicles). Dôležitou značkou v portfóliu je značka FPT Industrial, zaoberajúca sa vývojom a výrobou motorov, ktoré sú osadené aj v konkurenčnej stavebnej technike. Značka CASE má svojho súrodenca, značku CASE IH, ale jedná sa o dve rôzne výrobné sekcie. Naopak značka stavebných strojov CASE Construction je na americkom kontinente jedna z najobľúbenejších a najväčších na trhu so stavebnou technikou.“